niedziela, 13 sierpnia 2017

JAKIM JESTEŚ PRZYJACIELEM?


Przyjaźń jako jedna z najmocniejszych relacji tuż po rodzinie. Jedno z pierwszych doznań jakie poznajemy najczęściej w młodzieńczym wieku.

Jak często nadużywasz tego słowa? masz kogoś, kogo możesz nazwać swoim przyjacielem? 
Jakim Ty jesteś przyjacielem?




W świecie bez reguł i nieczystych zagrywek o prawdziwe i szczere relacje bardzo trudno.
Gdzie te czasy, gdy spędzaliśmy razem wolne chwile. Dzwoniliśmy do siebie, aby pogadać czy też pisaliśmy listy...? Dziś podglądamy innych w mediach społecznościowych i tak też dowiadujemy się co u nich słychać.
Zamiast wspierać - zazdrościmy. Zamiast być wsparciem - krytykujemy. Zamiast ustąpić- jesteśmy dumni.

Ile dobrych relacji przez te wszystkie lata straciliście? Czy byli to ludzie których brakuje Wam w swoim życiu?
Sama nie wiem jak potoczyłyby się moje przyjaźnie, gdyby trwały do dzisiaj. Niektóre z nich rozłączył czas, inne odległość a jeszcze inne pewne decyzje.



Czy naużywałam słowa przyjaciel? chyba tak. Choć z większością z tych osób jakiś kontakt nadal mam, czasami mniejszy, czasami większy, ale wiem że są to życzliwi ludzie. Nie mam pojęcia czy pomogliby mi w każdej sytuacji - pewnie nie, choć na mnie mogą liczyć.

Wychowałam się w domu w którym te fundamentalne wartości były mi mocno wpajane przez moją Babcię. To kobieta która przeżyła wojnę i wiele trudnych chwil. Honor, ojczyzna, Bóg, rodzina, przyjaciel, uczciwość. Niestety niektóre z nich zrozumiałam z czasem, inne troszkę zatraciłam.
Ale jest to we mnie i z pewnością przekaże to swoim dzieciom.

Czy żałuje że za bardzo ufałam? nie. Wtedy tak czułam i dobrze mi z tym było. Czasami to boli, a czasami te zaufanie towarzyszy nam całe życie.

Z wiekiem zaufać jest nam coraz trudniej, zranieni doświadczeniami automatycznie bronimy się przed porażką. Myślimy bardziej racjonalnie czy interesownie. Oczekujemy zamiast dawać.

Kiedy ostatnio zrobiliście sobie rachunek sumienia? Kiedy spojrzeliście na siebie krytycznie i zadaliście sobie pytanie jakim Wy jesteście przyjacielem?
Kiedy ostatni raz ustąpiliście w drobnej sprzeczce, czy też pierwsi zadzwoniliście po dłuższym czasie. Kiedy ostatnio zapytaliście co słychać u Waszego przyjaciela? Kiedy ostatnio Wasz przyjaciel wypłakał się na Waszym ramieniu a potem jak za starych czasów napiliście się razem czegoś mocniejszego? Kiedy ostatnio świętowaliście razem sukces jednego z Was?



Dbaj o swoich przyjaciół! Nikt nie jest bez winy. Ja też. Jak to teraz pisze to w głowię układam listę osób do których muszę się odezwać. Zapytać co słychać, umówić się na spotkanie, zaprosić na kolację którą sama przygotuję.

Jeśli macie kogoś kto Was wspiera i nazywacie go przyjacielem to macie ogromne szczęście. Taka osoba może już nigdy nie stanąć na Waszej drodze. Od większości swoich przyjaciół mieszkam bardzo daleko i bardzo mi ich brakuje każdego dnia.



_____________________________________________________

A więc jakim jesteś przyjacielem?







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz